ALLA BÖR LÄSA!

OKEJ!
Jag blir faktist lite tjurig på vissa här!
ingen behöver ta åt sig !
och jag vill heller inte höra ååh du har så fel det är misshandel ååh !! och sånt!
Iaf :
Jag tycker det är fel när ''vissa'' skriver t.ex. man ska inte ha bett på hästarna det är fel ! jag tycker alla ska rida utan någonting i harmoni alltså!
men alla kan inte det?
Okej visst det är skit coolt tycker även jag! men man måste ju få ha kul med hästen också t.ex jag älskar hoppning & det tänker jag nog att fortsätta med! så kajg vet vad jag gör..
man ska göra sig bekväm med  hästen!
okej visst ogillar jag ridskolor för  att de låter bhästarna gå på typ 4 lektioner om dagen 6 dagar i veckan och att de låter små barn sitta och dra hästarna i munnen!
det är jag helt eemot!!
men de som kan saken de vet ju vad h*n gör ?
man sitter ju inte och rycker sin häst i munnen heller!
förutom dem som är inte normala!
Och jag använder :
3 delat , Pelaham , martingal & spö!
men det är inte för att straffa hästen!
jag gör det för att det är nödvändigt..
Jag har ibland pelaham för  hon är så jäkla stark i hoppningen och när vi rider ut för annars sticker hon bara.Martingal har jag också i hoppningen då hon kastar upp  huvudet(kan lägga ut bild på det) och spö har jag för att visa att jag finns här och att hon inte ska skita i mig!!!
men det finns mycket värre saker!!:S
så snälla tänk efter:
Man är inte elak mot hästen då man har hjälpande saker för att ha t.ex en het häst i hoppning
eller för att inte tappa kontrollen när man galopperar i skogen!!
Bye IDAANDEERSSSON!
Snälla komentera inte massa strunt nu! jag vet vad jag pratar om!!//ida<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0