Ni är underbara ! :')

Som rubriken säjjer ni är så underbara!! :D hela 22 st som kikat in här på bloggen! hoppas att ni fortsätter så här! för att Ni är BÄÄÄÄÄÄST!ni är klart de bästa bloggläsare jag har haft ! :D<3

iaf tänkte berätta lite om min medryttar häst Windy!

Windy
windy är 8 år hon blir 9 till hösten tror jag :D
hon ä ren travare , men hon är aldrig startad inom traven så emelie(ägaren) har
skolat henne helt själv! emelie fick windy
när hon var 11 tror jag , hon fick henne i julklapp av sin kusin & hennes familj !
emelie är nu 19 år  så hon har haft windy i 8 år!
men windy är iaf tävlaad inom hoppningen ! hon har gått banor på 80-90 cm felfri!
hon är hoppad 120cm med ryttare men aldrig löshoppad höga höjder !
windy kanske kommer gå någon start inom dressyren till hösten! hon är en väldigt
fin dressyr & hopphäst! jag har även tränat henne lite inom Naturalhorsemanship!
och litar på en fulllt ut!
windy är nästan helt trafiksäker det är bara lastbilar & bussar som är läskiga!
hon är 155cm i mankhöjden & lätt att sko , aldrig provat att klippa men?
hon är ingen lätt häst att lasta må jag säja men det går mycket bättre nu!
hon kastar sig , stegrar , slår med hovarna & ja kastar sig! vi fick på henne på
transporten på 1-2 timmar! men när hon väl kommer in är hon ko-lugn :D
Annars är hon en total mysig häst med stor personlighet inte lättriden
hon börjar gärna  passa om man inte är bestämd!
windy är en total grym häst! :D<3
jag älskar dej windy <3
du är bäästa hästen<3


Hillbrook Damsel
Är en Ponny jag har haft nu under sommaren!
hon är en irländsksportponny 1,47cm i mankhöjd!
hon är en häst med stor personlighet , älskar att mysa & är riktigt charmig!
jag hämtade henne den 24 juni och jag lämnade tillbaka henne den 8 augusti :(
hon fick gå själv i en hage i 1 veckan sen flyttades hon i hop med 2 st vallacker!
hon är riktigt duktig i dressyren , hoppningen är hon lite osäker på , men med
en säker ryttare får hon självkänsla ! då hon tycker paddocken är trist så älskar hon
uteritter! hällst galoppera i fullgalopp på en stor sommaräng!
jag tränade även lite Nh med henne! hon följer efter mig , hon litar på mej & vi
kom så långt att vi kunde rida utan ; träns ,sadel , grimma , grimskaft!
hon är en underbar ponny med ett stort hjärta!<3
jag älskar henne över allt annat här på jorden!<3
Hillbrook damsel (L) Ida Andersson <3



En Engång NI är bäst! alla mina bloggläsare fortsätt såhär ! :D

www.lbrannstrom.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Sätilaryttaren Emma- Stolt varmblodsägare =) Frågestund på bloggen!

söta bilder =D



p.s ställ gärna en fråga i min frågestund och/eller delta i min tävling på bloggen =D

2010-08-09 @ 19:23:47
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: ida andersson

Tack =)

japp det kan jag göra! :D

2010-08-09 @ 19:45:17
URL: http://enhoppblogg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kul att du tyckte om hillbrook;) inte min typ av häst menmen. Red henne på ridskolan

2010-08-10 @ 21:56:44
Postat av: ida andersson

Alla har vi ju olika smaker :D

man gillar dem mer och mer när man tillbringar mer tid med dem ;D

2010-08-10 @ 22:02:26
URL: http://enhoppblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0