Önske inlägg :)

om ett av mina träningspass!

Jag börjar alltid med att antingen skritta en liten runda eller skritta och mjuka i upp henne i paddocken!
sen skrittar jag i bågar för att göra henne mjuk..
sen börjar jag med att trava  både på volt & på 4 kants spåret! men håller fortfarande på att mjuka upp henne!
sen testar jag om hon lysnar på min skänkel , lite höger & lite vänster jag gör också mycket fram & bakdels vändningar. sen börjar jag trava i gen & då börjar jag med lite kort trav på kortsidorna sen ökad trav på långsidorna! jag har också laggt fram 1-3 bommar & kör lite cavaletti , windy ska ha lugn trav över bommarna sen när vi kommer till hörnet så fattar jag galopp och har ökad galopp på långsidorna och kortat på kortsidorna!
sen när jag kommer till kortsidan och ska vända raktigenom då saktar av till traav & kommer över bommarna så håller jag på i några min och sen byter varv varannan gång  !:D
sen håller jag på med galoppfattningar ganska mycket :)!

så ser mina träningspass ut oftast! :)<3
till Isabelle anersson!

Tävlingar ?
brukar se ut så att jag fixar i ordning hästen först , sen skrittar jga och travar lite ! sen när man blir kallad till framhoppningen så galopperar jag henne i lungn och fin form!
sen är det dax för att hoppa fram och då tar jag ca 2-3 skutt på båda hindrena och sen låter jag henne kritta på lång tygel ! där efter någon stund blir jag inkallad till banan och tänker noga igenom banan en gång till och sen får jag start singnal och börjar hoppa! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0