Ett Ridpass!

MarkArbete:
jag börjar med att skritta fran ordentligt på långa tyglar så att hon får strävka ut halsen!
sen så börjar jag  trycka med skänklarna & känna om hon lyssnar, jag kortar upp tyglarna och skrittar i serpentin bågar & på volten för att få henne i en rund & finform och hon ska gärna bli mjuk också!
jag kommer fram i en lugn & fin trav & gör lite övergångar, alltså ökar traven & minskar traven, Jag arbetar också mycket på volten i traven för att få henne mjuk & ställd. jag kommer på bommarna som ligger 2 (påbilden längst ner till vänster) och travar över dem några gånger . sen fattar jag galopp & kör lite övergångar i galoppen ökar och minskar galoppen på volt, sen tar jag de 2 bommarna(högstup på bilden) och ''hoppar'' dem på en volt för att ha kontroll på galoppen alltså att sätta sig direkt efter hindret & inte stå kvar i fältsists, sen travar jag av henne på långa tyglar så hon får sträcka på sig! och sen skrittar jag av henne!

bilden!
Hoppas ni förstår nu! och tycker det var goda råd!
någon annan som har bra råd ?
Skicka in dina tips till :
[email protected] där jag kommer ta emot alla tips & alla bidrag till tävlingarna :D
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0